Koprodukcija:
Galerija
Kapelica/Kersnikova in Forum Ljubljana, MGML
Gostovanje je del mednarodnega projekta Evropska mreža
digitalne umetnosti in
znanosti, ki ga Galerija Kapelica izvaja v sodelovanju
z mednarodnimi partnerji
in s podporo programa Ustvarjalna Evropa Evropske
unije.
Gostovanje
sta
podprli Mehiška agencija za mednarodno sodelovanje za
razvoj in Mehiška
ambasada na Dunaju.
Sožitje
organskih in elektronskih elementov v umetniški
instalaciji omogoča proizvodnjo električne
energije, ki vzdržuje življenje zelenega biotopa.
Gre za samozadosten sistem rastlin in
mikroorganizmov, ki je sposoben preživeti
človekovo onesnaževanje in uničevanje narave. S
postapokaliptičnim videzom instalacija napeljuje k
razmišljanju o možnih distopičnih scenarijih, v
katerih ljudi na Zemlji več ni.
Izjemnost
projekta Avtofotosintetične
rastline je v vzpostavljanju
simbioze med bakterijami, rastlinami in
elektroniko, ki skrbi za usklajevanje kemijskih in
bioloških procesov, da rastline in živali lahko
preživijo v sovražnem okolju. Izhajajoč iz
katastrofalno onesnaženih rek, ki v industrijskih
in prenaseljenih krajih služijo le še odvajanju
odpadkov, je umetnik zasnoval hibridno
infrastrukturo, kjer je iz bakterij, ki
prebavljajo umazanijo, ustvaril gorivne celice s
katerimi osvetljuje rastline, ki rastejo v
izoliranem prostoru. Umazana voda se preceja skozi
niz mikrobnih gorivnih celic in se na koncu čista
pretaka k izoliranim rastlinam, s katerimi
homeostatično sobivajo še drugi mikroorganizmi
(praživali, raki, mikroalge in druge vodne
rastline).
Elektrika,
ki jo bakterije proizvajajo z oksidacijo, se
sprošča v obliki svetlobnih bliskov, ki omogočajo
fotosintezo rastlinam v osrednjem zbiralniku in s
tem zaključijo svoj metabolični proces. Ko se
organski material v mikrobnih celicah porabi,
elektronski nadzorni sistem ponovno uvede odpadne
produkte vrst v nuklearnem ekosistemu in tako
obnovi celoten krog.
Instalacija
Avtofotosintetične rastline je pospremljena
z nadzornim centrom z zemljevidi, ki kažejo, od
kod je bila voda vzeta, in s serijo voltmetrov, ki
merijo napetost električnega toka, ki jo ustvari
vsak modul. Za boljše razumevanje bioloških
procesov in svetlobnih učinkov v drobovju
infrastrukture so posamezne faze sonizirane tako,
da je infrastruktura postavljena tudi v zvočno
pokrajino.
Projekt
Avtofotosintetične rastline je prejemnik
nagrade zlata Nika Festivala Ars Electronica 2015
na področju hibridne umetnosti.
GILBERTO
ESPARZA (1975)
je mehiški umetnik, ki v svoje delo vključuje
elektronska in robotska sredstva za raziskovanje
vpliva tehnologij na vsakodnevno življenje,
družbena
razmerja, okoljske in urbane strukture. Trenutni
fokus njegovega umetniškega
raziskovanja, kjer pogosto sodeluje z
raziskovalnimi institucijami, predstavljajo
alternativni viri energije. Njegova praksa vključuje
potrošniške
tehnologije, namenjene recikliranju, in biotehnološke
eksperimente. Je prejemnik nagrad na Life 09 in
Life 13 Fundación
Telefónica
v Španiji
ter
prejemnik častne omembe in zlate Nike na Ars
Electronici.