Koreografinja
Ula Sickle in
zvočni umetnik Yann
Leguay ne uprizorita le nove
koreografije,
ampak hkrati tudi tehniko, ki je v njenem
temelju … V triptihu kratkih študij
avtorja preizkušata, kako svetloba vpliva na
naše zaznavanje telesa in
prostora. In ta vpliv je presenetljivo velik. Po
eni strani nastajajo čudovite
podobe v različnih postavitvah, ki mejijo na
nemogoče: nepremično telo v
kratkih bliskih luči oživi, plesalko vidimo z
različnih strani hkrati ali pa se
igra senc spremeni v abstraktni animirani film.
A ne glede na to, kako omamno
je telo v tem spoju plesa in svetlobe, je
resnično glavna vloga namenjena
samemu gledališkemu stroju – prispodoba za
proces, ki je podstat vsake
realnosti.
To
zanimanje
za mehanizme zaznavanja je v delu obeh avtorjev
navzoče že kar nekaj
časa. Ula Sickle je pred tem delala s
predfilmskimi tehnikami in razvila Viewmaster,
poetično instalacijo-performans, ki je omogočal
projiciranje analognih podob
kot živih hologramov. Yann Leguay ustvarja
performanse, v katerih konkretni
hrup evocira zvočni svet, ki vselej tematizira
tehnikalije, na katerih temelji.
Pomislite na vinilno ploščo brez brazd, ki jih
reže v živo, ali na
magnetofonske trakove in CD-ploščke, ki
reproducirajo zvok njihovega lastnega
snemanja. Sodelovanje pri Light
Solos
združuje ti navdušenji: Ula Sickle se osredotoča
na svetlobo kot osnovni pogoj
gledanja, toda če Viewmaster deloma
skriva ustroj, Light Solos hkrati aktivira
celoten gledališki prostor. Naj
postavitev vključuje stroboskope, premikajoči se
robotski profilni reflektor
ali klasično gledališko luč, je delovanje luči
ozvočeno v realnem času in tvori
zvočno pokrajino, ki vas posrka v omamen
univerzum, hkrati pa poudarja svojo
lastno izumetničenost. /Marnix
Rummens/
Light Solos
Koncept Ula Sickle
& Yann Leguay
Solo#1 (Atomic 5.1) (2010, 20
min)
Koreografija, izvedba Ula Sickle / Zvok v živo Yann Leguay / Programiranje svetlobe Ula Sickle / Soustvarjalke/dvojnice Ramona Nagabczynska, Elisabeth
Schilling, Artémise Ploegaerts / Dramaturška pomoč Shila Anaraki / Produkcijska pomoč Guylaine Huet / Produkcija Le Fresnoy Studio National des Arts
Contemporains
(Tourcoing, FR) / S podporo Les Brigittines (Bruselj, BE),
Teatr
Nowy (Varšava, PL) / Rezidence Teatr Nowy (Varšava, PL),
Workspacebrussels (Bruselj, BE), Les Brigittines
(Bruselj, BE)
Solo#2 (2011,12
min)
Koreografija, izvedba Ula Sickle / Zvok v živo&
manipulacija svetlobe Yann Leguay / Soustvarjalki/dvojnici Elisa Yvelin, Ana Cristina
Velasquez / Dramaturška pomočAdva Zakai / Kostumografija Rosalie Stevens / Del
raziskovalnega procesa so podprli the Flemish Community Commission
regije mesta Bruselj (VGC),
The Canada Council for the Arts, Workspacebrussels
(Bruselj, BE) / Rezidence Kunstenwerkplaats Pianofabriek
(Bruselj, BE), Workspacebrussels (Bruselj, BE)
Solo#3 (2013, 25
min)
Koreografija, izvedba Ula Sickle / Zvok v živo Yann Leguay / Programiranje svetlobe Yann Leguay, Ula Sickle / Soustvarjalka/dvojnica Ana Cristina Velasquez
/ Tehnična pomoč Raphaël Noël, Grégory Rivoux,
Dimitri
Stuyven and the technical team of KVS / Izvršna
produkcija
Caravan Production (Bruselj, BE) / Koprodukcija Kunstenfestivaldesarts (Bruselj, BE)
/ S podporo The Flemish Community Commission of
the Brussels Capital Region (VGC) / Rezidence Kunstenwerkplaats Pianofabriek
(Brussels, BE), KVS
(Brussels, BE) / Posebna zahvala Wieslawa Pikula
Tehnik na gostovanjih Gwenael Laroche / Organizacija
gostovanj Caravan
Production (Bruselj, BE)
Koprodukcija: Bunker,
Ljubljana in Caravan
Production