Strah
je
pogosto povezan z določenimi vedenji bega in
izogibanja, tesnobnost pa
nastopa kot posledica groženj, ki jih občutimo
kot neizogibne in za katere se
nam zdi, da jih ne moremo nadzirati. Strah se
skoraj vedno nanaša na prihodnje
dogodke, kot so poslabšanje situacije ali pa
nadaljevanje nevzdržnega stanja.
Tesnoba je občutje negotovosti, pričakovanja
česa neugodnega, brez stvarnega
zunanjega razloga. V
pričujočem projektu
nadaljujem z raziskovanjem vzorcev in vsakdanjih
navad, v katere vključujem
tesnobo in strah. Vizualna podoba ognjemeta nam
v spomin prikliče ugodje in
udobje praznovanja. Zvočna spremljava poka pa v
delu nastopa v vlogi strahu,
kjer so na različnih bojnih prizoriščih
bombardiranja del vsakdanjega vzorca
življenja. Prostorska postavitev nas popelje v
stanje tesnobe, kjer je
vprašanje varnosti ves čas v opreki s
posameznikovimi izkušnjami in spominom.
Ali naj uživam v vizualni podobi ali naj se
soočim s tesnobo drugih, ki prav v
tem realnem času v strahu preživljajo svoje
tesnobe in strahove? /Boris Beja/
BORIS
BEJA
deluje kot kipar, kritik in kurator.
Diplomiral je na NTF, smer grafična tehnika, in
na ALUO, smer kiparstvo. Je
prejemnik fakultetne Prešernove nagrade za
kiparstvo. V svojih delih združuje
različne likovne prakse v estetiziran in
direkten nagovor, ki razgalja simptome
sodobne družbe. Od leta 2014 je asistent
umetniškega vodje Galerije Škuc. Živi
in ustvarja v Ljubljani.
V
soboto, 20. junija, na Poletno muzejsko noč,
Boris Beja izvaja
dve vodstvi po razstavi v Galeriji Škuc (ob
18.00 in 21.00).
Odpiralni
čas: torek–nedelja,
13.00–21.00.
Do 12.julija.